Hükümet merkezi, düşmanların şiddetli çemberi içindeydi. Siyasal ve askeri bir çember vardı. İşte böyle bir çember içinde yurdu savunacak, halkın ve devletin bağımsızlığını koruyacak (silahlı) kuvvetlere (onlar) emrediyorlardı. Bu biçimde yapılan emirlerle, devlet ve halkın araçları temel görevlerini yapamıyorlardı. Yapamazlardı da. Bu araçları savunmanın birincisi olan ordu da, ordu adını korumakla birlikte, elbette temel görevini yerine getirmekten yoksundu. İşte bunun içindir ki, yurdu savunmaktan ve korumaktan ibaret olan temel görevi yerine getirmek, doğrudan doğruya halkın kendisine kalıyordu... İşte buna KUVÂ-Yİ MİLLİYE diyoruz... 1923
VATAN POSTASI BATI

Gazeteler

BEKİR ÇOBAN: ÇÖPLER KÖYÜNDEN İMDAT

Yazar Bekir Çoban
08 09 2007
koyumuzla ilgili ve altın madeniyle ilgili biriki yazı okudum gercekten memnun oldum çünkü sesimizi duyuramadık bizler bi şekilde önümüz kesildi ama artık susmanın anlamı yok ben aynı zamanda köyün dernek başkanıyım orada yaşanan ve verilen vaadlerin hepsine şahidim abd,ye giden ekipte bende vardım oradaki madenlerin çevresinde zaten yaşam yokki birşeyde olsun içiçe yaşantı yok orda yakın olan bir köy gördük oradada yaşayan birkaç yaşlı insan var onlarada bir hizmetli tahsis etmişler ayrıca o bölgeye yakın yolları okulları hastane postane gibi bütün kamu yararına olan şeyleri maden şirketi sağlamış ayrıca bölgede çıkan sularıda petrol fiyatını baz alarak kullanıp parasını halka veriyorlar ama bizde tam tersi bölgede hayvancılıktan başka birşey yapılmıyor buranın nufusuda oldukça yoğun hadi gençlere iş imkanı sağladın peki yaşlıları nereye göndereceksin diye kimse sormuyor ve adamlar şimdiden oraların padişahı olmuşlar artık kimseyide tanımıyorlar çünkü bütün toprakları satın almış artık buraların mal sahibi benim diyorlar yani seni dükkanından kovup kendine mahkum ediyor gerçekten bölge olarak fırat nehri havzası ve munzur eteklerinede yakın olan bu buraların tulum peyniri ve çiçek balı olarak türkiyenin en kaliteli ürünlerini üretiyor bu madenin çıkarılmasıyle kullanılacak ağır metaller ve zehirli kimyasallar buralar yaşanmaz hale getirecek bunun kimse farkında deyil önce insanlar işsiz kalacak sonra onlara iş veriyorum havası yaratılacakyani ingiliz taktiği uygulanacak işinden dükkanından mahrum bırkılacak ve kendisine mahkum edecek taktik böyle.yazılacak ve söylenilecek çok şey var ben dernek başkanı olarak sadece köyümüz deyil bütün bölgenin tehlike altında olduğu ve duyarlılık göstermezsek dahada büyük tehlikeler yaşanır türkiyenin her yeride etkilenir sizlerin duyarlı kişilerin ve medyanın bu konuyla ilgileneceğini beraberce tepkimizi göstereceginizi umuyorum ve önerilerinizi bekliyorum şimdiden ilgilerinize teşekkürler.